Tato škola je zapojena
do výzvy EU peníze středním školám
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
● čtenářská a informační gramotnost
● cizí jazyky
● využívání ICT
● matematika
● odborné kompetence
● finanční gramotnost
● inkluzívní vzdělávání
● mentoring
Projekt je spolunancován Evropským sociálním fondem a státním rozpoctem Ceské republiky
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKOU UNIÍ
Silénos
obsah: Rekonstrukce a modernizace objektu zednické dílny, vytvoření nových výukových pracovišť a modernizace stávajících pracovišť
místo realizace: Stará Kysibelská 75, Karlovy Vary
partneři: SOŠ stavební Karlovy Vary, Sabinovo nám. 16, K. Vary
SPŠ keramická, nám. 17. listopadu 12, Karlovy Vary
Schiedl a.s., Horoušanská 286, Nehvizdy
Rigips s.r.o., Počernická 272, Praha 10
ČKAIT oblastní kancelář Karlovy Vary, Stará Kysibelská 45, K. Vary
RSS Karlovy Vary, Stará Kysibelská 45, K. Vary
realizace: 4 / 2005 – 12 / 2006
náklady: 3 141 004 Kč
ERDF: 67,5 %
státní rozpočet: 6,7 %
žadatel: 25,8 %
http://www.strukturalni-fondy.cz/
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKOU UNIÍ
Vitruvius
- restrukturalizace a modernizace vzdělávání v oblasti dřeva a nátěrových hmot
obsah: Rekonstrukce a modernizace truhlářské dílny, přístavba objektů,
vybavení novou technologií
místo realizace: Stará Kysibelská 75, Karlovy Vary
partneři: SOŠ stavební Karlovy Vary, Sabinovo nám. 16, K.Vary
ČKAIT oblastní kancelář Karlovy Vary, Stará Kysibelská 45, K. Vary
RSS Karlovy Vary, Stará Kysibelská 45, K. Vary
realizace: 1 / 2005 – 12 / 2006
náklady: 7 703 691 Kč
ERDF: 80 %
státní rozpočet: 8 %
žadatel: 12 %
http://www.strukturalni-fondy.cz/
SIPVZ
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN MŠMT A KK
Využití počítačových technologií k výuce truhlářských profesí Projekt řeší vytvoření a využití výukových prezentací pomocí výpočetní techniky v předmětech Technologie a Odborného výcviku a využití počítačového vybavení při výpočtu spotřeby deskového materiálu při truhlářské výrobě v odborném výcviku.
realizace: I. etapa 2005, II.etapa 2006
V I.etapě byl nakoupen hardware + software (TURBOCAD + OPTIMIK), byli proškoleni pedagogičtí pracovníci pro tvorbu výukových pomůcek.
bylo vytvořeno:
1463 snímků výukové prezentace (MS POWERPOINT) přehled výukových prezentací
40 výukových výkresů - ukázka č.1, ukázka č.2, ukázka č.3 (program TURBOCAD)
Ve II. etapě byl nakoupen hardware + software, dokončily se výukové prezentace
- Technologie oboru truhlář počet složek 56 se 607 soubory CD disk (588 MB) ukázka č.4 CD je možné objednat u autora Bohuslava Vintra e-mail.: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
- Výukové výkresy (vzory), výuková prezentace programu OPTIMIK pro výpočet deskového materiálu ukázka č.5 a práce žáků při odborném výcviku ukázka č.6 CD disk (486 MB) je možné objednat u autora ing. Tomáše Zadražila e-mail.:Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. Výukové prezentace a výkresy se používají u žáků oboru truhlář
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY
Vitruvius - kurzy, rozšíření odborného profilu technických profesí
Výše podpory: 1 035 240 Kč,
Zdroje: 75 % ESF, 25 % státní rozpočet
Záměrem projektu je rozšíření odborného profilu technických profesí u žáků 3 středních škol Karlovarského kraje s učebními obory formou povinných a volitelných modulů - kurzů ukončených certifikací a tím vytvořit rovné příležitosti pro všechny žáky.
Do volitelných kurzů se můžou zapojit žáci oborů - Zámečník, Elektrikář, Truhlář, Instalatér, Zedník, Malíř, Truhlářské práce, Zednické práce, Malířské a natěračské práce, Stavební výroba. Kurzy jsou volitelné v rámci dovolených tolerancí osnov příslušných učebních oborů s tím, že každý žák si může zvolit dva volitelné kurzy během studia.
Projekt byl realizován od listopadu 2005 do června 2007. Kurzy absolvovalo 423 žáků.
Povinný pro obor | Volitelný | |
Kurz polyfúzního svařování plastů | instalatér | ano |
Základní kurz svařování v ochranné atmosféře CO2 | zámečník | není |
Kurz na práci s řetězovou pilou | truhlář, truhlářské práce | ano |
Kurz montáže sádrokartonů | zedník | ano |
Zaškolení na pájení mědi | instalatér | ano |
Zaškolení na stehování elektrickým obloukem | elektrikář | ano |
Zaškolení na řezání kyslíkem a stehování plamenem | zámečník | ano |
Zaškolení na stehování v ochranné atmosféře CO2 | není | ano |
Partneři projektu: |
Integrovaná střední škola technická a ekonomická Sokolov |
Střední odborná škola a střední odborné učiliště Nejdek |
Ukázka ze svářečských kurzů
Evropský sociální fond - ESF: napomáhá rozvoji zaměstnatelnosti, podnikatelského ducha, rovných příležitostí pro všechny a investicemi do lidských zdrojů.
Škola je zapojena do projektu UNIV 2 KRAJE.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
záměrů MŠMT schválených vládou ČR, které jsou obsaženy v Akčním plánu podpory odborného vzdělávání (část 5.5 Podpora dalšího vzdělávání) a Strategii celoživotního učení ČR (část 3.3 Návrh opatření na podporu rozvoje celoživotního učení). Projekt UNIV 2 - KRAJE navazuje na systémový projekt UNIV (Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé) realizovaný v letech 2005 až 2008. Uvedený projekt probíhal v šesti krajích ČR (Jihočeský, Karlovarský,
Pardubický, Olomoucký, Ústecký a Zlínský), v každém kraji bylo zapojeno 11 škol. Projekt přinesl řadu zkušeností - např.:
- síť 11 škol je pro většinu krajů nedostatečná;
- vysokou pozornost je třeba věnovat spolupráci se zaměstnavateli (řada škol ji pouze předstírá);
- na každé škole existuje skupina aktivních pedagogů, kteří jsou ochotni zapojit se do projektu a vzdělávat dospělé;
- projekt je příležitostí, aby se školy učily jedna od druhé, předávaly si dobré zkušenosti a nápady;
- vše, co se projektové práce týká, je nutné konzultovat s kraji, bez jejich souhlasu školy nepracují.
Cíle projektu
Obecný cíl projektu: proměna středních škol z institucí poskytujících počáteční vzdělávání v centra naplňující koncept celoživotního učení.
Dílčí cíl 1: Vytvořit a rozvíjet sítě škol naplňujících koncept celoživotního učení:
. motivovat školy, jejich PP a všechny další aktéry k proměně školy;
. proměnit postupně SŠ zapojené do projektu na instituce poskytující počáteční i další vzdělávání - centra celoživotního učení; to vyžaduje změnu pojetí práce i řízení školy, nový způsob práce s klienty, prohloubení spolupráce se zaměstnavateli;
. vytvářet systematicky a na základě dohody s jednotlivými krajskými úřady sítě škol - center celoživotního učení; celkem vznikne 13 sítí škol;
. prohloubit, doplnit či inovovat potřebné profesní kompetence vybraných 3 250 učitelů škol zapojených do projektu.
Dílčí cíl 2: Rozšířit nabídku dalšího vzdělávání na středních školách zapojených do projektu:
. připravit 975 modulově koncipovaných programů dalšího vzdělávání, pilotně ověřit 325 z nich; programy budou reagovat na aktuální potřeby regionálního trhu práce i trhu vzdělávání a na aktuální vzdělávací potřeby jednotlivců či různých cílových skupin (např. 50 +);
. podpořit při tvorbě programů dalšího vzdělávání ty, které umožní zachovat obory vzdělání, které nebudou pro nedostatek zájemců otevírány na úrovni počátečního vzdělávání, ale jejich absolventi budou vyhledáváni zaměstnavateli;
. spolupracovat při přípravě a posuzování programů dalšího vzdělávání s relevantními zaměstnavateli či dalšími aktéry trhu práce (650);
. vytvořit a rozvíjet informační systém o nabídce programů dalšího vzdělávání ;
. podpořit informovanost všech obyvatel ČR o možnostech dalšího vzdělávání, přispět ke zvýšení jejich motivace k zapojení do dalšího vzdělávání.
O co usiluje projekt UNIV 2 KRAJE
Projekt se snaží zvýšit zapojení středních odborných škol do poskytování dalšího vzdělávání, a tak přispět k řešení jejich obtížné situace v době populačního poklesu, zároveň podpořit účast dospělých na dalším vzdělávání. Řešení všech uvedených problémů je celospolečenským zájmem.
. Účast české dospělé populace na dalším vzdělávání je dlouhodobě neuspokojivá: Šetření Eurostatu z roku 2007 ukázalo, že česká dospělá populace se vzdělává poměrně skromně - ve 4 posledních týdnech před dotazováním se v ČR vzdělávalo pouze 5,7 % dospělých (věková kohorta 25 -64 let), zatímco ve "starých" zemích EU činila průměrná účast 11,3 %.
. Počíná období výrazného poklesu populace vzdělávajících se na středních školách, dnes se věková kohorta 15-16letých pohybuje na úrovni kolem 125 -130 tisíc žáků v ročníku, během několika let klesne na 100 tisíc a po roce 2010 dokonce až téměř na pouhých 90 tisíc dětí. Pro řešení uvedené situace nelze použít běžně užívané redukce počtu škol, jedná se totiž i o
zachování/nezachování oborové struktury.
. Příprava na část dosud běžných kvalifikací nebude v počátečním vzdělávání v důsledku demografického poklesu zajištěna, přesune se do oblasti dalšího vzdělávání. Zdá se proto prozíravé zajistit, aby v oblasti dalšího vzdělávání působili odborně vybavení profesionálové - dosavadní vyučující těchto oborů - a aby pro tuto pedagogickou činnost byly využity stávající prostorové a materiální kapacity - tedy střední školy.
. Pozvolna poroste počet obyvatel staršího věku: Česká populace stárne, se zvyšujícím se věkem se snižuje zaměstananost (z věkové skupiny 50-54letých je zaměstnáno 82 %; z věkové skupiny 60-64letých pouhých 21 % členů této skupiny). Účast členů věkové skupiny 50+ na dalším vzdělávání činí 32 % pro 50-59leté a 12 % pro 60-65leté. Přestože stárnoucí populace
bude v průběhu let stále vzdělanější, a proto ochotnější k dalšímu vzdělávání, je nezbytné v předstihu "aktivovat populaci staršího věku tak, aby byla schopna úspěšně fungovat na moderním trhu práce v podmínkách společnosti vědění".
PROJEKT:Rozvoj školského portálu Karlovarského kraje
- vzniknou v rámci dalších projektů ESF z regionálních výzev Karlovarského kraje
- jsou ve školách k dispozici z minulých projektů
- Karlovarský kraj
- Gymnázium Cheb
- Integrovaná střední škola Cheb
- Integrovaná střední škola technická a ekonomická Sokolov
- Obchodní akademie, vyšší odborná škola cestovního ruchu a jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Karlovy Vary
- Střední odborná škola a střední odborné učiliště Nejdek
- Střední odborná škola stavební Karlovy Vary
- Střední zdravotnická škola a vyšší odborná škola zdravotnická Karlovy Vary
- Střední odborná škola logistická a střední odborné učiliště se sídlem v Dalovicích
Maturitní obor Stavebnictví
- architektura, materiály, CADové systémy a kreslení v nich, stavební konstrukce, pozemní stavitelství…
Učební obor Truhlář
- technologie, materiály, odborné kreslení, výrobní zařízení, odborný výcvik..
Učební obor Elektrikář
- tvorba projektů v CAD (AllPlan), IKT, technická dokumentace, konstrukce 3D objektů, silnoproudá zařízení, elektrotechnologie, přístroje…
Učební obor Instalatér
- instalace vody a kanalizace, stavební konstrukce, odborný výcvik, sváření plastů, svařování plamenem, materiály
Učební obory
- chemie (přechodné prvky)
Všechny obory
- tělesná výchova (strečink)….